Sunday, August 26, 2012

tawar air boleh tambah gula, tawar hati mau bikin macam mana?

Salam Aidilfitri.

Cepatnya Ramadhan meninggalkan kita. Puasa tahun ini saya diuji dengan alahan, ya Rabbi hanya tuhan yang tahu. Pertama kali bangun awal pagi untuk siapkan makanan bersahur, siapkan makanan untuk berbuka walopun kadang-kadang beli je sebab tak larat. tapi kira sediakan juga la kan.hihi.

Tahun ni saya raya di rumah family sebelah suami. Kelengkapan 100% memang kena sediakan. Tahun ni raya bagi saya sangat horrible disebabkan perangai pihak tertentu yang spoilkan semangat raya. tapi takpe, Allah itu satu, tiada dua tiga. Lambat laun kebenaran akan muncul juga.

..............................................................

Adalah so bad berdepan dengan pihak yang tak reti nak berterima kasih pada orang lain, tidak pernah bersyukur dengan apa yang dikurniakan di depan mata dan tak reti-reti nak merungut itu ini kononya perfect sangat.

Jenis saya memang kalau tak boleh nak ngam, saya akan senyap dan bercakap bila perlu. memang akan obvious kalau saya tak suka atau tension dengan seseorang. terus terang i can't stand anymore with the person, perangainya amat menyakitkan hati.

Semoga Allah berikan saya hidayah supaya tidak terus berperasaan begini.

tapi hal ini buatkan saya tawar hati.

tawar air boleh tambah gula, tawar hati mau bikin macam mana?

1 comment: