Sunday, July 29, 2012

entah ler nak letak tajuk apa?

Last thursday, pergi jumpa Dr Aiani untuk scan. Husband pick up dari rumah ma terus ke klinik.

Kami sedikit suspen dengan soalan doc.hihi. Berdebar-debar nak scan, harap2 takde apa-apa. Bila dah nampak gambaran rahim, saya terus tanya doc "mana nyer doc?"

"sabar..sabar, nanti la dr tunjuk".. Langsung tak sabar.

"Haa ini dia nampak tak? ni kepala nya, kaki kanan, kaki kiri, tangan kanan, tangan kiri. Tengok-tengok dah start tendang-tendang lagi ha. Ni jantung nya berdegup." terang Dr. Aiani, excited. Saya terdiam, ye lah macam tak percaya. it's in my tummy. Husband tersenyum-senyum. Suka tengok husband tersenyum:)

Tapi sayang printer kat klinik rosak, jadi suami snap je gambar.

otw dalam perjalanan balik, suami tak putus-putus duk senyum sorang-sorang dalam kete. Dia cakap "baru rasa confirm".hihi. Dan tak habis-habis gosok perut saya.haha. kelakar la awak, abang.

It's a long time to go. Doc cakap my EDD is on 25/2/2013 tapi depends on ukuran baby jugak, nanti checkup lagi mungkin EDD akan berubah lagi. Takpe, yang penting semua selamat. Masih terlalu jauh lagi perjalanan kami. Tempoh alahan pun tak berakhir lagi. Berat badan saya dah turun dari 53.2 kg ke 51.8 kg. Mungkin sebab puasa.

Satu lagi masalah, saya tak tahu apa makanan yang sesuai untuk diri saya. Means, asalkan berselera dan tak muntah. Setiap kali rasa mual, saya akan cari asam/ jeruk. Hari tu sempat pergi cari buah mangga dan mintak mak mertua buatkan jeruk. Memang tak bagus untuk kandungan, tapi entahlah.huhu. Takpe kot jeruk buatan sendiri sebab tak campur pengawet.

Sekarang mual lagi. Sahur tadi makan 3 biji kurma dan segelas air sebab nasi goreng tok buat tak sedap.huhu. Very picky one.heheheh.



No comments:

Post a Comment