Tuesday, December 6, 2011

wow, today i make Nasi Minyak ( Hebat dah ke??)

bukan hebat, tapi rekod terbaik diri sendiri yang harus dibanggakan. ye x?

Today i made Nasi Minyak for our breakfast. Suami kerja shif malam, so next morning mestilah siapkan sarapan best best untuk suami makan (kalau rajin:p). Saya pasang alarm 5.30 pagi untuk bangun, at last saya bangun jam 6.00 entah masa mana saya off alarm tu. Saya tidur lebih kurang jam 12 lepas siap2 kemas pakaian, potong ayam dan kemas-kemas apa bagai yang patut lah kan.

Terjaga jam 6 pagi, siapkan diri apa yang patut, terus ke dapur. On washine machine, thats your work machine!!! i just leave you alone inside there. DO YOUR JOB.

Bila teringatkan suami yang sedang kerja, saya tak sampai hati nak biarkan dia pulang rumah tapi takde makanan atau tak plan nak masak apa-apa. Saya pun bukan reti sangat nak masak best-best, sekadar yang termampu je untuk suami. Kalau suami kerja malam, saya kerja siang, pasti saya balik lunch hour seboleh-bolehnya, just to make sure suami makan. Saya yang dah kenyang pun kenalah makan sekali teman suami=p tak ke gemuk cenggini. heheh.

Malam ni pasar malam. aci tak kita beli je kat pasar? Menu hari ni kita simpan untuk esok esok ye dak barulah best. (pandai lah kau best aimi!)

sekian saya sudahi kemerepekan saya dengan wassalam.

No comments:

Post a Comment