Monday, May 9, 2011

mari dengar ini cerita.

Cerita satu

Murid-murid sedang menunggu cikgu diorang masuk. 5 minutes more, cikgu diorang pun masuk lah. Seorang murid lelaki tahun 2 yang kepoh sangat-sangat memberitahu cikgunya:

murid : cikgu, cikgu, anak murid saya 2 orang tidak datang sekolah.
saya dan cikgu : KAHKAHKAHKAH..

Langsung murid tersebut tak faham kenapa kami ketawa.

Cerita Dua

Cikgu diorang sedang menulis di papan putih. Tajuk 'Makanan & Kandungannya'. Saya hanya memandang sepintas lalu, tapi telinga khusyuk je mendengar apa budak-budak ni cakap.

Cikgu : Ini buah apa?
Murid-murid :Epaaaall

Cikgu : Ini?
Murid-murid : Pisaaaang

Cikgu : ini pulak buah apa?
Murid-murid : Jambu golooook

Saya kat belakang KAHKAHKAHKAH...

Cikgu : Ini gajus lah. HAHAHAHA.
Cikgu diorang pun ketawa.

Kadang-kadang seronok dengar budak-budak ni berceloteh. Hilang sikit tekanan kerja.
Layan budak kecik lagi seronok dari layan budak BESAR!

2 comments:

  1. iya. budak-budak memang comel bila buat lawak tak bersalah.

    innocent.hihi..

    ReplyDelete
  2. tu ar psl. terkekek-kekek aku ketawa dengar diorang berceloteh.
    terkekek-kekek lagi daaaa...hahaha

    ReplyDelete