Monday, November 1, 2010

Akhir rasa ini

Assalamualaikum..

NOW, rite NOW saya terasa sangat nak menulis. Rasa macam ada benda yang tak kena je, tapi bila diselidik-selidik, sendiri pun tak tahu apekah ia. Lalu, saya beranggapan ni sindrom biasa kot bagi wanita-wanita yang sudah baligh.HAHAHA! \O/seronok kemain.. i know its hard to describe my own feeling, tapi tapi tapi nak describe jugak.

Bermula dari semalam, hepi+excited. Bangun pagi pun excited (excited???). Sampai kat skolah, terus rasa semacam. Rasa down tetibe melihat diri sendiri dan facebook. Sebagai imbuhan, separuh daripada album dalam FB telah kudelete dengan tidak rasa ape2. Tak cukup dengan itu, inbox yang beribu tu pun telah didelete.

Saya mulai sedar, sejak kebelakangan ini, saya lalai dengan dunia. Saya rasa malu sangat-sangat dengan Yang Maha Pencipta. Saya lalai.Saya lalai. Saya lalai. Rasa sedih sangat-sangat. Mungkin sbb keseronokan dunia, saya menjadi lalai. Leka sangat-sangat. Sebab itu, saya rasa sedih. Adakah saya sudah terlambat untuk kembali menjadi hambaNya yang taat. Saya sedih. Seolah-olah menangis teresak-esak dlm hati. Saya tak tahu nak describe mcmane.

Dengan itu, saya bertekad untuk menjadi yang lebih baik berbanding semalam. InsyaAllah. Saya tak tahu sejauh mana kekuatan saya, tapi saya cuba untuk menjadi kuat untuk mendapat keredhaanNya. Sesungguhnya, saya belum terlambat di saat saya menyedari kelemahan diri saya.kan?

No comments:

Post a Comment