Wednesday, April 28, 2010

Don't Push Me...,WHO?

Please... I can't!

Kenapa sejak akhir akhir ni rasa tertekan sangat? Nak datang keje selalu rasa malas dan takut. On the way datang kerja sempat pulak nak nangis tak tentu pasal. Seriously, saya tak tahu kenapa saya takut nak datang kerja. Tak pernah saya rasa macam ni.

Kadang kadang balik rumah, saya story kat ma yang bahawasanya saya takut nak buat kerja ni. Bukan sebab org lain. Sebab nya adalah saya. Saya tak confident saya boleh buat kerja atau tak. Pernah saya nangis kat toilet sbb saya ada buat satu perkara yang saya rasa bodoh. Saya rasa saya langsung useless. Ma cakap berhenti je lah kerja. Abah pun tnya hal yang sama. Ya bleh buat ke keje? Nak berhenti ke? When i said emm, tak tau la.. bagilah ya dalam 2 bulan je untuk try.

Dan satu perkara yang terlintas kat fikiran saya, kalo saya stop, itu bermakna saya pengecut. I don't want to be a loser. Kalau nak kalah pun, biarlah kalah dgn bergaya.huhu =( sad sad...
Seriously, saya masih dlm proses nak belajar. and please don't estimate yang saya buleh buat kerja @ belajar, pendek kata memahami semua kerja, format2 dalam masa yang singkat.

I don't think yang saya boleh jadi pekerja yang bagus..uh uh pikiran negatif je. Saya try untuk jadi positif, tidak lemah semangat bila datang ofis. So, saya ambil inisiatif review semua kerja, list down apa yang nak dibuat esok kat rumah. Night before tomorrow. Tapi tak tahu macam mane bila sampai je kat ofis aka bilik mayat saya jadi tepu. Tak boleh nak berfikir.

Question:

Sape yang bomohkan saya nih?

Orait...! saya nak sambung buat kerja. Not allowed to update blog during office hour..

dadaaaa~

2 comments:

  1. ni bila lak aimi kena tukar job skop nih?? nver mind dear. be strong! always smile becoz it can give you strength when u need it.

    keep ur faith. believe you CAN MAKE it!

    =D

    ReplyDelete
  2. urhm... tenkiu2 so much...

    ReplyDelete