Tuesday, June 12, 2012

it's me today.

salam.

Ok, sekarang ada setengah jam free free untuk saya sebelum pergi makan. Perut oh perut, sangat lapar ye ekau.. Semalam i masak nasi goreng ikan masin, ayam kentuky (suami tolong buatkan adunkan rempah buatan sendiri)+goreng popia dan karipap(untuk tetamu). Suami nak minum milo ais cepat-cepat cakap 'takde air batu' tapi kesian pulak then baru teringat dalam peti satu lagi ada ais.

Actually kawan-kawan, menurut entry sebelum ni, saya ada mention pasal penyakit malas saya. Saya tak tahu nak buat macam mana. Tak tahu kena sampuk dengan hantu jembalang mana that made me feel lazy to do this and that. Kalau melepek tu rajin lah. Pendek kata, badan rasa nak melepek je. atas lantai pun tak pe.

Suami tgk geleng kepala. aduhai isteriku. kena manderem ni.

ini saya petik dari blog paklongsifu.

Allohumma innii a’uudzubika minal hammi wal hazan wa a’uudzubika minal ’ajzi walkasai, wa a’uudzubika minal jubni wa bukhli, wa a’uudzu bika min gholabatid-daini wa qohrirrijaal.

“Ya Allah ya Tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepada-Mu dari lemah kemauan dan malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan kikir, aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.” (HR Abu Dawud 4/353)

 p/s: paklong kata, takde ubat untuk penyakit malas.
p/s/s: hihi. entah.takde mood. Semalam suami tanya 'nak berhenti kerja ke syg?'



No comments:

Post a Comment