Sunday, November 13, 2011

t a g

Assalamualaikum wbt.

Rasanya macam dah lama sangat tak update blog. langsung malas nak update. Straight to the point, meh lah kita jawab tag ni.

1.) each person must post 11 things about yourself..

2.) answer the questions the tagger set for you in their post & create 11 new questions for the people you tagged the answer...

3.) choose 11 people to tag the post & link them the post

4.) go to their page & tell them you have tagged her/him

5.) no tags back


11 thing about myself :


1. Anak pertama daripada 5 orang adik beradik. very close to my mom:)

2. sudah berkahwin. Tak sampai 2 bulan lagi :) Darah manis lagi tak?

3. Rasanya tidak mudah mesra dengan orang, tapi sejak bekerja amat mudah mesra dengan orang sekeliling tapi tak tau la agaknya saya sorang je kot yang perasan. hahaha.

4. Kurang bercakap kecuali ada hal penting dengan orang baru kenal, tapi yang dah lama kenal, u know me k?

5. Dulu kuat makan, sekarang lagi lah kuat makan tapi sudah kurang makan malam kecuali bila tersangat lapar.

6. Kalau ada tak puas hati dengan seseorang atau tersentuh hati, memang akan diluahkan dengan menangis. Bila dah menangis, rasa lega dan rasa tak perlu nak marah-marah orang lagi.

7. Dah jadi addict memancing, tak tau kenapa. no reason:p

8. Saya jenis tak kisah tentang diri sendiri tapi terlalu peka perasaan orang yang saya sayang. Menjaga hati orang sehinggakan hati sendiri terluka, padahal orang yang saya nak jaga hati tu, rilek jer. tak ada apa-apa pun sebenarnya.

9. Pandai melawak ke? Ada orang cakap saya kelakar.

10. Kalau dah rajin, memang rajin. Kalau dah malas, usah cakaplah.

11. Susahnya nak explore diri sendiri.huh.



Ni pulak soalan yang perlu saya jawab.


1. Dalam banyak banyak coklat, coklat ape yg korang suke?

- saya bukan penggemar coklat sebenarnya. Makan bila rasa nak makan. Tapi biasanya saya suka cadbulry_ Hazelnut.


2- letak gamba paling comel



Hahahaha....


3- perayaan ape korang suke? and sebab?

- Mestilah sambutan Hari Raya Aidilfitri. Sebab time tu semua sanak saudara berkumpul, makan-makan, jalan-jalan pastu kasi duit raya (pun suka jugak?)


4- first love korang? agagagaga

- agagaga jugaklah:p.Dulu, saya pernah cakap, cinta pertama saya ialah suami saya.Maka, first love saya adalah suami saya, Md Zullaimi Mohd. No other person.


5- pendapat korang ttg study?

- Study tu best. Masa paling best adalah study. Bagi saya setiap hari kita study, cuma cara kita berbeza. Orang yang sedang bekerja pun masih lagi study kalau ada tugasan.


6- cita-cita korang?

- Dulu cita- cita masa kecik nak jadi macam-macam. doktor lah, pensyarah lah, peguam lah. macam-macam. hebat giler zaman imaginasi dalam bercita-cita kan. Tapi sekarang terlibat dengan IT pulak. Boleh ke nak pasang cita-cita baru?hehehe. i want to be a perfect wife to my beloved hubby, jadi daughter-in-law yang baik, bersopan santun lagi anggun, serta menjadi ibu yang penyayang kepada anak-anak saya.


7- lagu kesukaan?

- sekarang amat menyukai lagu I Love You Like A Love Song: Selena Gomez.


8- bangun pagi, buat ape dulu b4 mandi?

- Peluk suami. ececeh. Haaa, mau lagi tanya soalan cenggini, i jawab dengan jujur je:p


9- sila describe saya ( soalan terbaik) :p

- Saya sayang awak. Even masa awak kecik dulu-dulu saya selalu jeles dengan awak tapi tak tau sebab apa.hehe. Awak seorang yang saya boleh share something, my best listener. Nasihat saya pada awak, belajar berdikari okey, bukan apa, sebab saya sayang awak. Nanti bila awak kahwin, takde lah awak selalu nangis-nangis je ingat family. Be prepared okey. I love you so much my great cuzzy.


10- status andaa?

Married. Double-of-course-not available.


11- habit korangg yg xbole lpas dari kecik?

-rahsia.kahkahkah.


Sekian sahaja.


p/s: Sorry, ya malas nak kasi tag ni kat orang lain pulak. :p

1 comment: