Monday, February 7, 2011

sikap

Sudah sampai satu tahap yang saya benar-benar bosan dengan sikap saya. HAHAHA. Kebiasaannya orang akan bosan dengan sikap orang lain, tapi sebaliknya terjadi pada diri saya. Sejak kebelakangan ini i always crying when missing someone-just one-, selalu terasa hati bila en.tunang bergurau pasal mahu pasang empat, even; sudah naik marah kalau en.tunang marah makan sotong, ketam, udang mahupun kacang.HAHAHA. i found it sooo childish. Sudah sedar tapi masih mahu tergedik-gedik mengada.

Kalau diimbaskan zaman dulu-dulu sebelum bercinta, saya seorang yang tegas, keras kepala, kuat semangat. Pendek kata, sikap-sikap kotoran degil semua ada pada diri saya. Saya bukan seorang yang mudah putus asa. Tapi sebaliknya bila dah terlebih kasih sayang, saya tiba-tiba bertukar identiti menjadi lebih sensitif. Saya juga mudah fikir negatif dan sudah pandai cemburu. Hahaha, sesuatu yang tak pernah saya lakukan.

Sekarang, i found it useless. Tiada faedah langsung. So, lets back to normal. Kenalah jadi serupa wanita matang, kelak akan berumah tangga kan kan kan. Sejak saya bergiat dalam dunia glamor facebook, i found my self lagi tak matang. Saya tahu, facebook bukan hanya untuk bersosial, sekarang nak chat pasal kerja pun guna facebook. Tapi setelah incident beberapa hari yang lepas, saya rasa satu kesedaran muncul dalam diri saya. Saya ambil keputusan bahawasanya saya nak deactivate akaun facebook saya. Saya tak tahu untuk selama-lamanya atau untuk satu satu tempoh. Tapi saya nekad tinggalkan dunia glamor saya ewah ewah bajet artis la woot woot. haha.

En.Tunang pernah tahu yang saya pernah kutuk beliau dalam blog saya sebelum kami rapat.hehe. Dia cakap kalau dari awal-awal lagi dia tahu, sudah lama saya pun turut dikutuk juga oleh beliau. Tak pasal-pasal guna BELIAU macam YB.who cares? Dia pernah kata, kenapa nak tulis dan cerita semua-semua dalam blog. Kalau tak puas hati dengan somebody, belum tentu lagi orang tu baca blog kita. Entahlah. Rasa lega bila menulis. Kadang-kadang paper can be a best listener rather than manusia yang hanya bermuka-muka. I dont say semua orang macam tu, tapi rata-ratanya macam tu.

Kini, saya hanya tumpukan dalam bidang blogging. Kalau rajin, saya update blog saya, kalau malas saya biarkan saja. Tak ada paksaan bukan. Taklah macam facebook, saya macam dipaksa-paksa untuk tengok aiseh padahal iman sindri yang tak kuat termakan hasutan satan!hahaha. Amboi amboi kau dah pandai nak kutuk fb eh.

Oraitla, i shud go. babai.:-)

No comments:

Post a Comment