Monday, August 1, 2011

sekejap je

First of all, Salam Ramadhan. Selamat berpuasa semua. Pagi tadi wake up for sahur jam 4.00. Guling kiri, guling kanan, 4.10 bangun. Macam sunyi sepi je rumah, decide untuk bangun dulu takut my mom tak terjaga. Rupanya dah ada kat dapur. Baru nak budget bangun awal..weeeheee~ Saya rasa macam tak lapar sangat, jadi amik 2 gelas air suam + 1 gelas tea panas, makan kurma berbijik-bijik. Setakat tengah hari ni alhamdulillah o.k lagi. Budak besar mana boleh tidak gagah okey.

Sabtu yang lepas, saya ke kebun rambutan, durian, pisang dan segala-galanya. Pagi sabtu, superman call ajak ke kebun kutip rambutan bersama nenda. Entah macam mana saya jawab OKEY, then ajak la sekali anak saudara saya yang kecil tu dan adik sepupu saya.

Jom ikut cikya gi kebun. Kutip rambutan!

Cepat-cepat diaorang pegi mandi except iman yang masih kecil tak pandai mandi sendiri lagi.hee~. Sampai kat sana, nampak kereta superman, then park my car opposite his car. Rupanya ayah mat pun ada sama. Masuk kebun, macam orang jakun, pergi ke arah pokok rambutan. Superman macam biasa panjat pokok rambutan,. At one moment, iman menangis tgk superman panjat, mungkin dia tengok macam beruang panjat pokok. hehe. kelakar la iman. Selesai panjat pokok, kami menyantap buah durian, seperti biasa saya la yang tolong habiskan=) Pendek kata, ada kebun sebenarnya sangat best. Pas kawin nanti nak pergi tanam jagung pulak dengan suami terchenta.ewah ewah ewah.

eh eh. nak sambung buat kerja jap. Nanti sambung:)

2 comments:

  1. wahwah...banyak betul aktiviti ko dgn en superman. siap panjatkan pokok lagi nak amek rambutan..so sweeeeeeetttt!

    ReplyDelete