Wednesday, March 23, 2011

Constraint

Assalamualaikum.

Macammana la saya nak terus bekerja tanpa peneman setia. Laptop/PC. Okey begini. Sessi pagi, saya berada di makmal (yang nun jauh di sana). Jauh dari ofis. Tapi it's okey lah, pagi-pagi dengar jugak suara budak-budak which is yang ada j-qaf class. Tapi sebelah petang, takde sesiapa. If makmal ni berada dekat ngan ofis dan kalau ada geng teman semakmal, saya tak kisah. Duduk kat makmal satu hari pun no problem. Tapi sejak dari dulu lagi, heboh makmal ni memang keras sikit. Sekarang pun saya beranikan diri sebab kena buat kerja. ebook student nak letak mana kalau saya duk ofis. kecik. Kalau saya duk makmal sorang-sorang tiap-tiap petang, if anything happens to me??? JAWAB2.

Masalahnya, sebelah petang, kalau ada data yang saya kena masukkan (memang hari-hari melambak pun kerja yang tertangguh, mana sempat nak servis ebook dengan kemaskini data setengah hari je!!!!!!!), kat mana saya nak terjah. komputer kat ofis 3 biji out of servis, kes ape ntah. Nak guna laptop saya, ROSAK! nak guna laptop ofis, itu cikgu-cikgu punye. Tapi boleh ke saya pinjam???? Sekarang ni, masa petang saya membazir begitu saja. Ada jugak ebook budak yang saya heret sama ke ofis. habis kalau dah siap servis???nak buat apa lagi. Takkan saya nak angkut semua. Esoknya, angkut masuk makmal balik. Betul, peribahasa ada mengatakan KALAU HENDAK SERIBU DAYA, TAK HENDAK SERIBU DALIH. tapi sampai bila?

Dalam otak saya, ada planning, nak panggil student datang duk makmal sebelah petang. Buat revision. Their own revision guna IT application. Tapi sebelah petang diorang ada KAFA. aiseh...
Kenapa takde peruntukan laptop kepada EIO sekolah, biarpun sekadar pinjaman.
*sedikit kesalan di sini*

Mungkin saya perlu lebih optimis. Tak perlu merungut kan.sedih.

2 comments:

  1. Emm.....bukan it's suppose to be ada peruntukan ke?? Cemana pulak staf buat kerja pakai laptop sendiri???

    Claim aimieeee...claimmmmmm. (mode: menghasut)

    ReplyDelete
  2. tu ar pasal. Pernah jugak laptop aku rosak diserang 'nyamuk aedes' sbb kerja.. aku tahu tak sepatutnya kita merungut lebih-lebih since kerja tu satu ibadah. Tapi tu ar, kdg2 kekangan-kekangan itu yang menjerumuskan aku takde mood langsung nak kerja.

    ReplyDelete