Tuesday, March 29, 2011

banjir lagi.

Assalamualaikum wbt.

Hari ni hujan sangat lebat. Dari malam semalam hujan tak henti-henti. Saya keluar makan semalam pun hujan lebat, balik-balik tengok air dah naik kat jalan ke rumah. Jam 5.30 pagi, en.tunang menelefon untuk inform rumah beliau sudah ada air. padahal, kawasan rumah beliau bukannya kawasan banjir. Mungkin banjir kilat dan pertembungan dengan air pasang.

Pagi tadi, masih hujan tersangatlah lebat. Memang confirm banjir. Jam 8.00 pagi, saya masih kat rumah. Bas hantar budak sekolah datang balik untuk ambil budak sekolah. Cikgu-cikgu yang berada di kawasan luar pun tak dapat datang sekolah. Rumah guru besar pun dinaiki air. Ayah saudara saya kol, kawasan Kerteh ditenggelami air. Kawasan yang tinggi pun dinaiki air. Jalan ke sungai Kerteh memang confirm tenggelam. fuh! Traffic light kat Kerteh pun dah jammed teruk. Kalau macam ni gayanya, confirm Rantau Bukit ditenggelami air.

Now, im at school. ada dalam 3 orang cikgu je kat skolah. Pejabat tak dapat bukak sbb tak ada kunci. So, saya duduk je di makmal sekolah. menggigil you. Dalam makmal pun, habis basah. Atap bocor. Sampai-sampai tadi terus mop n buang air yang bertakung. Nasib baik ebook atas meja tak basah. meja je tempias air hujan.

................................................................................

Semalam, muka saya gatal-gatal. Baru teringat pagi tu makan nasi lemak sambal kerang. Satu hari kat sekolah, saya duk tergaru-garu dengan tisu. Balik rumah, ma tegur muka dah mcm bengkak. Terus ambil pucuk jambu, sapu kat muka. Hilang sikit. Nak minum air nyior, nyiornya sik ada. Pagi tadi bangun tidur, nampak merah lagi dan menggelupas halus. Sah, sah sbb itu. Ni pun ada kemerahan lagi di pipi. Tak pakai blusher pun takpe=p.

dats all for now. 3 ebooks are waiting for me. 1 in progress. Good job aimi! Di saat orang lain sedang tidur di rumah, anda kekal bekerja.cehcehceh.padahal sedang blogging. Hey! i'm multi-tasking okey.HAHAHA.

nota kaki: i've just agreed to teach maths subject for year Six students, starting in April, insyaAllah.

2 comments:

  1. teruskan usaha anda! tak lama lagi kena jadik cekgu pula. nge~~

    ps: i hate math. haha!

    ReplyDelete
  2. aku suke maths tapi tak pandai2 jugak.huhu.

    ReplyDelete