Tuesday, November 9, 2010

bercakap tentang diet.

hallu..Assalamualaikum..

Sekarang feel relax sikit. Hanya tinggal 5 biji ebook untuk di service. Sementara tunggu siap, saya sempatlah mengadap blog terchenta dulu. Hari ni ada jamuan kelab guru kat Rumbia. yokk sesame pegi menambahkan lemak di badan.. Bercakap tentang LEMAK, saya sangat kecewa. Of course la berkait rapat dengan GEMUK dan BERAT BADAN meningkat. Semalam saya timbang dah naik 500 gram. OMG! 500 gram adalah sangat BERMAKNA. Seriously, saya takut berat badan saya mencecah 55 kg sama macam zaman saya bergelar student dulu.Macam sekarang pun, tidak mustahil berat badan saya akan mencecah angka 50.huwaaaaaaaa..

InsyaAllah, next week saya akan start berdiet ketat. Setiap hari Isnin n Khamis, saya akan berpuasa. Boleh la mengganti puasa skali.hikhik.. Saya harap saya akan dikuatkan semangat untuk kembali kurus 47 kg..! Kalau berat saya turun dalam seminggu tu, saya stoplah berdiet.hahaha. Lets see my diet menu for next week.

Breakfast: telur masak separuh / roti 2 kpg / cornflakes
lunch : nasi putih 1/2 senduk /sayur / ikan
mlm : buah/ biskut 5 keping / kekacang/ air milo

aih, betul ke menu diet saya nih? Berjaya kah? saya tahu pasti tidak berjaya. Tapi saya akan cuba mengurangkan makan. Kalau keluar dating, of course lah kn mkn kan.huhu. Takpe2 i'll. boleh punye diet. Minggu ni kita makan banyak-banyak, k!

Minggu ni superman on duty slma 2 mlm.so dia ada dua je hari untuk cuti. SO minggu ni kita berweekend bersama-sama.kehkehkeh. susah nak jumpa hari yang sama sama cuti nih. But Jumaat je saya free. Nak ke mane melainkan keluar mkn. MAKAN lagi!!!!!
What ever it is, gunakan lah masa yang ada, ayuh kita berdiet!

p/s: harap- harap saya sukses berdiet. chaiyok!

No comments:

Post a Comment