Sunday, June 13, 2010

.ini hanya luahan rasa.

Semalam saya sangat marah. Susah betul cakap dgn org yang tak faham mesej apa yang saya cuba sampaikan. It's simple, i just want you to be happy bukan jadi pura-pura happy. Hipokrit betul. Kalau ye pun nak hepi sebab kononnya nak berkorban demi kebahagiaan org lain, padan-padan patutlah. Ni muka senyum, ketawa tapi macam la saya ni tak tahu yang kamu sedang berpura happy. I hate it damn much.

Siap saya perli lagi "Tgu la sampai 2 tahun lagi, awk pulih kot. Xcukup, saya up lagi 2 tahun..!" Saya pernah rasa sakit tu, tapi saya amik masa just satu tahun. Dan, sekarang saya faham perasaan mereka mereka yang pernah menasihatkan saya supaya move. Especially Kak Fiza. Move la Aimi, move. Dan dulu hati saya terdetik yang orang tak faham saya, senang2 je orang suruh saya move. Tapi sekarang batu saya faham perasaan geram Kak fiza bila dia dia selalu ckap 'rase nak lempang je budak ni'. Sekarang saya pun macam tu, geram! You cares about him/her, but she/he doesn't. So, tak guna kalo bersedih-sedih macam kematian suami atau isteri.

Dan cukup tak berbaloi kalo bersedih sebab dia kalau org tu tak tahu pun yang kamu sedang bersedih. Please please please, i beg u, please be happy. Jgn mulut pandai je tipu nak ketawa, tapi mata tak reti langsung nak menipu. Kalau nak menipu, jadi lah penipu yang proffesional. Biar org tak boleh nak kesan. aih! Saya rasa, tak guna saya ckp panjang lebar mana pun, bertekak pun tak guna kalau pendirian kamu tetap sama 'biarlah dia happy, saya sengsara pun tak ape'. Tahu tak, bila kamu cakap macam ni, saya tak tau nak gambarkan betapa sedihnya hati saya, but i didn't tell you. Jangan sengsara sebab orang lain. Saya pernah rasa sengsara sebab org lain, tapi endingnya bila saya dah pulih, saya rasa how that stupid i am!

Sekarang saya mahu marah (it's more to merajuk actually) sbb kamu tak mahu dgr cakap saya. u ask me more, but i just ask you one. Please be happy, it's not for me. Tahu tak, bila kamu mempersoalkan itu ini kepada saya, ask me to do this and that, saya tanya balik kepada diri, why and why. Saya minta pendapat my mom, and my mom bg green light. Tak cukup dgn itu, saya buat back up reason, why i must change? Kamu nak tahu sebab ape saya buat backup reason, sbb jika sampai masa kamu pergi dari hidup saya, saya tak mahu rasa tertekan dgn perubahan yang saya lakukan.

Saya tak kuasa nak merajuk dan marah lama-lama dengan kamu sbb saya tahu saya bukan kaki rajuk dan akhirnya mesti saya jugak kena mengalah. Tapi tu lah, berubah lah, redha la dgn apa yang berlaku dan yang paling penting jadi gembira sbb diri kamu.

i don't ask more, please be happy.

p/s: Thanks to kak fiza, baru sekarang dapat merasai. Rasa nak lempang je budak yang tak dgr cakap aimi tu.

4 comments:

  1. yer...betul!!! sofia sokong!!! sofia pun benci org hipokrit nih...

    regards,
    Triplesmiley

    ReplyDelete
  2. btul2...why we must be sad over something like that..

    ReplyDelete
  3. Bagus2... dh move on. Pandai rase geram ye... dulu awk pn pernah rase ape yg dia rase.

    Akak rase dia 'stuck'. Bg dia mase sikit sbb x sume org senang utk move on. But trust me, bile kite move on, rase sgt2 bebas n happy. Mcm baru dilahirkan (uiksss, umur leh rewind balik x?) :P

    Tp mmg geram laa nasihat kat org yg sentimental sgt ni... susah nk forget n move on. Mcm org yg berkenaan tu peduli pasal dia kalau dia x happy. Rase mcm mau lempang je, kan?

    p/s: I'm glad u have move on... move it ~~ move it ~~

    ReplyDelete
  4. hi sofia,
    thanks for dropping ur comment.

    hi chah,
    buang masa je kan..

    hi kak fiza my dearest akak forever,
    hehe..aimi sgt beruntung ada byak motivator sekeliling aimi. Kak zana, motivator Rocks.., kak fiza motivator sentimental..hehe.

    sbb pgmln jugak, aimi leh bantu org..happy lah leh bantu org. emm, pasal pe lah tak jadik peguam syariah sejak dari dulu...heee~

    ReplyDelete