Wednesday, May 26, 2010

Next Journey→will be ♥ it

hi...

dah lama tak update blog. Kekangan tugas? haha, yelah tu. Ntahlah, nak update tapi tak destory sangat. Bukan dah hilang minat menulis, tapi tak de masa nak story panjang2.. kalo yang simple nak update status tu kat fb boleh kan? haha, tu pasal lah fb tak jadi blog dan blog memang wajar bergelar blog. Pernah ke org tulis diary kat fb? hahaha...

Any way, sekarang saya berada di fasa ketiga dalam kerjaya saya. Jika dahulu di PCSB, sekarang saya di SKPR. SKPR tu ape? Sekolah Kebangsaan Pengkalan Ranggon. 16hb yang lepas saya dah report duty di Tesdec, Bukit Koh KT. Then, seminggu saya mintak penangguhan sebab nak settle kat PCSB. and now i'm here SKPR...

Actually hari ni baru masuk hari kedua. It's good environment as i love it so much before. Urhm, tak tao lah adakah feeling ini sementara atau tidak. But i hope i will love SKPR more than today. ♥ But saya dapat buat perbandingan la dengan tempat keje lama. Benarlah org kata keje gomen relaks, best... yeah! Boleh kuar minum kul 10..hehe.. Saya nak story kat sini, on my first day here, ada sorang cikgu ajak saya pegi minum. Saya pulak dengan naif nya pegi tanya 'aik, boleh ke ni?' Cikgu tersebut pun menjawab, 'ala, boleh.bukan **** ni..hehe'. Saya pun ikutla kan.hehe. Plus, perut memang dah lapar..

Saya suka environment nih. ♥ . upss, bukan makan kul 10 tuh. i mean, environment suara cikgu dan kanak skolah. Walaupon bising, tapi bising yang tidak menyakitkan. Malah ia mendamaikan. Saya mengharapkan saya dapat belajar sesuatu di sini. Biarpun gaji tidaklah semewah org lain, insyaAllah, saya akan berusaha mencari pengalaman sebanyak yang mungkin. Tapi mengikut kata seorang kawan, yang penting adalah restu ibu bapa. Yes! Itu yang paling utama. Redha ibubapa, redha lah Allah kepada kita. InsyaAllah.

Saya gembira di tempat baru, tidak bermakna saya lupa di mana permulaan saya dahulu. PCSB tetap saya ingati sampai bila bila. Di sana lah saya berupaya membina tali silaturrahim, belajar erti kesabaran, dan banyak lagi. Mana mungkin saya melupakan sesuatu yang mengajar saya menjadi 'manusia' hari ini.

Ok, cukupla.. Saya rasa nak muntah kalo dah start menjadi sensitif.hehe.

daaaa...~

No comments:

Post a Comment